Galime iškirti dvi pagrindines žmonių grupes: tie, kurie internetine prekyba naudojasi taip pat, o gal net aktyviau nei įprasta bei žiūrintieji į šią sritį įtariai. Kaip sakoma – kiekvieno teisė rinktis. Vieniems malonumą teikia visos dienos reikalaujantis vaikštinėjimas iš parduotuvės į parduotuvę bei kalnų rūbų matavimasis, o kitų favoritas – drabužiai internetu, kai suteikiama galimybė akimirksniu pripildyti savo pirkinių krepšelį (aišku, čia tik teorinis variantas – juk daugeliui mūsų nemažai laiko atima ir "ekskursijos" po virtualias lentynas). Šiame straipsnyje plačiau pakalbėsime, ar tam tikros baimės, susijusios su rūbų prekyba internetu, iš tiesų yra pagrįstos.
Su kokiu pavojumi asocijuosi internetinė drabužių prekyba?
Turbūt niekas neprieštaraus teiginiui, jog daugeliui iš mūsų, prieš pauspaudžiant internetinės bankininkystės puslapyje mygtuką "apmokėti", sukirba "kirminėlis" – "o kas, jeigu…?". Dažniausiai baimę kelia dvi galimybės:
- nesąžiningi pardavėjai.
Nuogastąvimas visai suprantamas, ypač jei iš žmogaus ar firmos perkama pirmą kartą. Jei sandorį sudaryti ketinate su fiziniu asmeniu, kai kas paskytų, jog telieka vadovautis posakiu "kas nerizikuoja, negeria šampano". Mes rekomenduotume nepabijoti pabūti atsargiais – duomenis pinigų pervedimui gaunate, belieka išsaugoti visą susirašinėjimo, susijusio su derybomis dėl perkamos prekės, istoriją. Apgavystės atveju tai bus jūsų įrodymas kreipiantis į teisėsaugą.
Jei prekę išsirinkote iš internetinės parduotuvės asortimento, baimintis reikėtų kur kas mažiau – minimali tikimybė, jog žmogus, prekyba užsiiminėjantis rimtai, dėl kelių litų rizikuotų pakenkti savo verslui bei geram vardui.
- neatitikimas tarp ekrane matytos ir realiai gautos prekės.
Nusivylimas galimas ne tik vietoj užsakytos suknelės gavus sijoną – tai jau būtų akivaizdus pardavėjo apsirikimas. Neretai nutinka taip, jog ir toji gauta suknelė netenkina – ant manekenės ji buvo gražesnė! Tačiau patys neturėtume vadovautis principu, jog drabužiai internetu – tarsi loterija. Taip tikrai nenutiks, jei žinosime, kas mums tinka. Tai apima dydį, spalvą, ornamentus ir patį modelį. Visų šių elementų analizė ir sprendimas, jog šis rūbas man tinka – kliento atsakomybė. Pardavėjas privalo patalpinti kokybiškas, kiek įmanoma realesnį rūbo vaizdą perteikiančias nuotraukas, nurodyti teisingą dydį ir išmatavimus (šie būtini, kadangi, kaip žinia, dydis dydžiui nelygu). Pastarieji taip pat dažnai siūlo ir palankias prekės grąžinimo sąlygas – atiduodami pinigai ar atsiunčiama kita pageidaujama prekė.
Drabužiai internetu ir abejonės – neatsiejami. Kita vertus, nesi tikras, jog, nusipirkus rūbą artimiausiame prekybos centre, po pirmojo skalbimo pastarojo neteks išmesti. Nuo nemlonių staigmenų apsidrausti gali padėti preciziškas prekės charakteristikos išanalizavimas bei garantija, jog pardavėjas suteiks galimybę nepatikusi ar netikusį rūbą grąžinti