Konsultuojantis su SEO specialistu kai kuriems ypač sudėtinga užduoti reikiamus klausimus. Deja, bet neuždavus reikiamų klausimų neretai būna ne tik sudėtinga sutarti, kokie darbai bus atliekami, bet ir klientas gauna netinkamą įspūdį, kokie bus rezultatai, todėl ateityje kyla nesusipratimų.
Kokius darbus atliks SEO specialistas?
Visų pirma, pokalbio metu turėtumėte išsiaiškinti, kokie darbai bus atliekami. Kiekvienas specialistas turi skirtingą požiūrį į SEO paslaugas ir atlieka skirtingus darbus. Nuo to priklauso ne tik paslaugų kaina, bet ir rezultatai, todėl sutarti dėl atliekamų darbų būtina dar prieš mokant pinigus.
Kokius darbus turėsite atlikti jūs?
SEO paslaugos įdomios tuo, jog kai kuriuos darbus turi atlikti ne SEO specialistas, o klientas ar programuotojas. Todėl prieš sutariant dėl paslaugų paklauskite, koks bus jūsų vaidmuo ir kokius darbus turės atlikti programuotojas.
Kas dirbs prie projekto?
Kai kurios SEO įmonės turi ne tik SEO specialistus, bet ir asistentus, projektų vadovus ir visi kartu dirba prie vieno projekto. Nors kuo daugiau žmonių dirba prie projekto, tuo daugiau dėmesio galima tikėtis, reikia atkreipti dėmesį ir į tai, jog kuo daugiau žmonių dirbs prie projekto, tuo brangiau kainuos paslaugos. Be to, atkreipkite dėmesį į tai, jog kai kurie specialistai darbus atiduoda nepatyrusiems asistentams, o ne dirba patys. Tokiais atvejais ne tik kenčia darbai, bet ir rezultatai.
Koks procentas bus skirtas išlaidoms?
SEO paslaugų biudžetas leidžiamas ne tik atlyginimams ir uždarbiui, bet ir nuorodų pirkimui. Tačiau kiekviena įmonė leidžia skirtingą procentą išlaidoms. Pasidomėkite, koks procentas bus skiriamas išlaidoms ir pasiteiraukite, ar bus galima pamatyti išlaidų įrodymus. Kai kurios SEO agentūros teigia, jog perka brangias nuorodas, nors iš tikrųjų talpina į forumus ar katalogus, kurie arba nemokami, arba labai brangūs. Todėl būkite ypač atsargūs, kai rinksitės SEO agentūrą.
Po kiek laiko matysime pirmuosius rezultatus?
SEO specialistas teigia, jog rezultatus matysite tik po metų? Bėkite į šalį. Tokie specialistai ne tik nepatikimi, bet ir neišmano SEO paslaugų. Nepaisant to, jog SEO nėra greita reklama, ji nėra tokia lėta, kaip kai kurie specialistai sako. Pirmuosius rezultatus matysite jau po kelių mėnesių. Tačiau tai bus nedideli rezultatai. Visgi tai priklauso ir nuo projekto. Kai kurių projektų atvejais rezultatai iš tiesų matomi tik po pusės metų ar net po metų.
Kokių rezultatų galima tikėtis?
Kiekvienas projektas individualus, todėl aptarkite, kokių rezultatų turėtumėte tikėtis.
Ar skirtas biudžetas pakankamas?
Nepamirškite, kad SEO specialistai ne visada pasiūlys jums investuoti maksimalią sumą, kurios reikėtų. Rinkdami biudžetą specialistai neretai atsižvelgia į jūsų apyvartą ir siūlo tai, kas jums būtų tinkama. Pasiteiraukite specialisto, ar skirtos sumos užteks, kad būtų pasiekti norimas lankomumas.